總網頁瀏覽量

2018年6月26日 星期二

股市見頂 樓市會跟嗎?

幾開心2-3月份做既期指淡倉終於捱出頭來。30800 開倉, 3張細期,到今日28650平倉, 2150X30=$64K。實際上無咁多,因為中間啲走位失誤,升穿頂嚇到標尿,或者不時貪心低位追沽等等,落袋應該係4x K。當係資助下買日本樓啦。

搞左成4個月先賺得幾皮野, 你話股市係咪英雄塚呢... 以後火力都係集中喺套息,物業,固定資產等課題上。炒股有鋪癮應該停唔到手,理論上亦唔應該脫離股市呢個最貼近集資財富之地,不過轉下心態及手法就是了。

講返主題,今次既熊1,市面特別平靜,無咩人喊打喊殺。我覺得其中一個原因係大家既財富大部份都喺物業上面。股市大跌,大家照樣馬照跑,舞照跳,傷唔到入肉。

我認為股市見頂後半年樓市見頂呢個rule 已經不合事宜。由2008年之後,樓市同股市既相關度日益降低。強如08金融海嘯或者16年溶斷,香港樓市都只係稍為回一回氣就繼續再上。

我眼中香港樓係一件投資品,而非依家人人所講的剛需品。如果香港樓係無升值,無人會買,個個租樓。呢件投資品係以實質回報,即通漲-按揭利率,作為衡量機制。

當通漲係3.7%, 利率為2.1%, 咁中間1.6% 就係銀紙貶值下既資產上漲回報。香港過往十年受惠(定害?)大陸既輸入性通漲,利率則係受惠美國既QE政策。其實真係好痴線,食曬2個最大經濟體系既風口位。有段時間通漲3%, 利率1%以下,樓市係可以好癲。

黎緊香港既通漲應繼續受惠大陸,會平穩偏上, 當係3 - 3.5%,利息就算加得快最多都係下年見3%。正常黎講港樓既實質回報仍係正數。再加埋供應量短缺,租金回報大約2.2%-3%,合理借貸比例,工資上升,外來有錢佬增多等因素,睇唔到有任何原因要大跌。或者好難再1年急升10%,但每年平穩上升4-5%,睇落唔係咁困難。

當然,掉返轉講亦得,樓市上升既黃金期已經過左,通漲-利率好難返去2%水平,所以我又唔會急住明天衝入場。你明天結婚老婆鬧爆你未有安樂窩為例外。

黎緊好快進入熊2反彈,年尾時熊3黎到,樓市仍然會好似08/16時咁會受壓,但要好似沙士或97時一樣大跌50%, 喺無金融系統風險既情況下,談何容易...? 我計劃係靜候熊3,現金為王,到時股市樓市,任君選擇。Hopefully。

利申,我同家人都係重資產portfolio, 可能說話有偏頗。

4 則留言:

  1. 我眼中香港樓係一件投資品,而非依家人人所講的剛需品。如果香港樓係無升值,無人會買,個個租樓。呢件投資品係以實質回報,即通漲-按揭利率,作為衡量機制。

    香港樓從來都係投資為先
    邊有人訓街先? 03有, 應該18年多好多先係....可惜沒有

    回覆刪除
    回覆
    1. 小子兄 你正職應該係blog admin, 我未改完篇文你已經留左言 哈哈哈!

      今年熊1好似世界盃咁,氣氛淡左好多...

      刪除
  2. 師兄有無覺得而家所謂牛熊交替密左快左? 好似一年牛完半年就熊咁, 唔洗一年又牛番

    回覆刪除
    回覆
    1. 老王兄,老實說我不覺得呢。打開恒指月線圖, 09至18頭甚至可以算係一個完整既牛市。可能16-18升得頗急,所以覺得係獨立一個牛市?

      不過港股A股化,世界聯繫緊密左,訊息流通快,容易借貸,都成為股市容易升跌過龍的原因。

      個人認為呢啲市況除左追漲殺跌技巧要求更高,波動令人不安,所以愈黎愈多人會選擇有個收息倉穩定組合。

      刪除