總網頁瀏覽量

2024年10月9日 星期三

2024年近況

1. 小生意方面:
估計係創業以黎最差的一年,應該係香港人都會感受到,社會上處處死氣沉沉。政治是一方面,但新一代的消費習慣也有影響。

現時大家都動不動就Google 格價,朋友間少聚餐,大家都唔鍾意夜蒲,好似男仔一齊打下波都變少,實在難搞。類似的草食系,在日本都很常見。是否社會越發有壓力,或者越富足穩定就越會變草食呢?

2. 家庭方面:

兩個小孩開始長大,好辛苦養育但又甚多生活小樂趣。如果唔生的話,人生真的很輕鬆,但應該人生這幅砌圖就無砌滿。

之前有朋友的母親過身,佢媽媽有一句話好打動我︰「我看過了這世界最美的風景,所以不用掛心我。」這是何等的見解T_T 有小朋友令我睇到這個世界多很多。

如果因為怕辛苦而唔去生,以整個人生黎睇,似乎係錯過了更多。

3. 投資方面:

主要都係中港股票收息倉。其實以整個家庭呢幾年的儲蓄計,呢個收息倉規模唔算大。由此令我領悟一個大道理,其實後生既時候,講好多咩組合每年賺20%回報, 意義真的不是很大。

當Fresh Graduate 出黎做野,儲左3年錢,正常咪得50-60萬本金, 每年20%當然是非常出色的投資回報,但每年回報總數也只得10-12萬。如果做野做得出色,升職快,有些工種真是一年頂人幾年的投資回報...... 投資既野要學,但當無咩本金時,也不要用太多時間去學。年輕時努力賺取工作經驗,儲多啲本先啦!

最近恒指好似有啲起色,我仍然堅持之前的觀點,恒指係熊到尾聲的時間,甚至牛市已悄然來到。又睇下今次估唔估得中了。

4. 樓市方面:

我最在行的始終是樓市。2019年買入樓C後,CCL跌左接近30%。樓C固然都下跌,但因為買入時個價唔算貴,而且在市中心,樓C估價叫做比買入價跌左15%而已。當然樓A及B都有跌,咁都無計架,生活在香港,唔通就完全唔楂樓?長遠黎計實在不可能。

最近天璽天已經係超低價發售,但有沒有發現為什麼都係唔夠錢買?現時世界的堅尼系數一定已經係痴左線,唔單止香港,你去下台灣, 上海, 深圳, 或者係倫敦Zone4以內。有咩你係覺得平?無,貧富懸殊得太厲害。

作為中產,亦肯定有分成上中產,中中產及下中產。上中產我當2公婆都係做ibank/醫生, 2個加埋5M一年, 咁先叫做買天璽天大單位係合理。中中產我當2公婆係做銀行, 公務員, 2個加埋咪3M人工, 買一個700呎的天璽天要1700萬,也不是簡單的事......但我想話最近1700萬樓在上海熱銷.... 這是什麼時代?

如果長遠要住在香港,樓市現時是buyer's market的情況,睇中岩價,就應該要出手了!

以上是近期的觀感,少有數字的依據,卻有人生的體驗在其中,共勉之。


沒有留言:

張貼留言