總網頁瀏覽量

2019年5月28日 星期二

打工 VS 創業

呢半年黎思考左好耐呢個問題,得出幾個諗法,同大家分享下。可能很錯, 望高人指正。

其實正常人都唔會亦唔應該走去做生意的,計死數,你打工係月月有糧出, 創業係upfront 就比錢,承擔所有責任,日日追Sales Figure就係為左養活班伙計,然後都唔知有幾多落自己袋。一輸錢起黎係好似傷口流血不止咁。

--> 做生意一定要追求超高回報, 如果做生意係為左賺1萬幾千, 咁不如努力打工升到職好過了。回報及風險成正比,創業超高風險, 要望住超高回報黎部署。

打工其實頭幾年加人工好快, 1萬蚊起錶, 做得好, 應該5年點都有2萬, 10年加3-4倍絶不過份(一定要跳槽)。但問題來了, 一般來說, 如果唔係所有精神時間放份工上, 又唔係打工皇帝, 打工時間越長, 其實Growth 愈低, 圖上來說係Negative Exponential Distribution Function.

enter image description here
呢種圖形, 隨住年齡增長, 好大機會之後係會變成拋物線下跌。比較好既狀況, 係一直保持住, 但亦鮮有能突破再向上。對年輕人來說, 其實係一個CAP.

打工掉返轉, 係行緊Exponential Growth. 一開始係好L慘, 又無人工出, 又無資產, 又無人脈, 又無生意, 咩L都無, 但正常黎講, 時間愈長, 愈有機會突破。而且, 一突破了框框, 向上就係Blue Sky. 呢個天空係好少打工能夠掂到。
Image result for exponential
-->打工可能一生40年工作生涯靠埋投資等等可揾到2-3千萬? 應該是可以的。但要短時間接觸再上面的區域係IMPOSSIBLE. 唔係講緊要追到女神嗰種IMPOSSIBLE, 係要女神追返你轉頭但你完全不感興趣嗰種IMPOSSIBLE.

打工很體面, 但生活很困難。創業很困難, 但生活可很體面。我真的不知道這2句話是不是李嘉誠先生所說, 但很有哲理。當你揾緊10萬8萬時, 晚上有時想同個仔玩下無聊遊戲都係奢侈品時, 其實生活有什麼樂趣?

在追逐高人工的路上, 慢慢我地都忘記點解要追逐高人工。相反, 如果創業係可以維持到基本生活, 反而時間上係可以彈性得多。

-->維持到基本生活後, 其實創業反而係好出路, 前路的CAP 沒頂, 生活彈性又增加。我諗起有時候去食Tea, 成間餐廳無人, 食物又平。呢啲質素就係時間彈性換返黎既價值。

你打緊既工, 有什麼是你自己的? 其實我好有ownership mindset, 自己做既野就係自己野。但抽離少少, 公司最後真的會珍惜我呢種員工嗎? 珍惜又會唔會有咩Reward 比返? 當你老闆都只係打工仔既時候, 你憑咩覺得佢要珍惜你呢種員工?

-->講到尾, 打工既野就好似Copyright statement 咁, 你做既野一切版權都屬於公司, 你唔好以為可以攞走任何一部份。創業就係, 整出黎係垃圾, 嗰件垃圾仍然係你的。

你可能問我係咪痴左線, 有份薪高糧準既工作唔做, 中坑學人走去創業!? 其實我問過自己呢個問題不下100次。但當發現處理自己野時嗰種實在感, 比起幫人打工搏老命的悲哀,我開始慢慢明白自己既諗法。

無左份工, 揾得返嗎? 應該得既。

無左個機會, 揾得返嗎? 未必得了。







12 則留言:

  1. 維持到基本生活後, 其實創業反而係好出路, 前路的CAP 沒頂, 生活彈性又增加。我諗起有時候去食Tea, 成間餐廳無人, 食物又平。呢啲質素就係時間彈性換返黎既價值。

    //可以搵份HEA 工做住收FIXED INCOME. 做老細要問下自己能唔能夠受極大壓力, 好多老細一個月出200萬糧, 你幾個月無單番係會痴綫的.

    如果你話小生意的, 10-20萬PROFIT可能係最OPTIMAL, 又有私人時間, 又有INCOME. 看君選擇如何.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我諗會set 一年時間比自己, 當係放個gap year explore 下, 如果做唔掂就重新投入職場

      10-20萬profit 又係自己野我好滿足了, 哈哈

      刪除
  2. 唐兄,真係講中我心聲。打工既話,就算我做得幾叻,個project既ownership都唔會係自己,最大既reward亦都唔係自己,而係老細,同埋老老老老細。

    回覆刪除
    回覆
    1. 是的, 細思極恐... 原來到最後無野係屬於自己...

      刪除
  3. 創業辛苦, 不過有運時可以賺大錢而早D退出來 ~!
    打工就穩定又可以放假生活輕鬆D, 所以我叫仔女唔好做生意 !

    回覆刪除
    回覆
    1. 基本上我放親假啲同事都狂打黎比我...所以呢方面我係無分別
      我都想做一份放假係可以完全放鬆的工

      刪除
  4. 如果計啱數,又有防守性現金可以頂到創業期的開支壓力,趁年青一試無妨。但最好都係先工餘時間試水溫,因為想法與實際往往有一段距離,播種到收割之間所需的時間有時會遠超預期。又亂噏了。。。

    回覆刪除
    回覆
    1. 三兄金石良言, 歡迎亂噏之至。
      工餘試水温已3.5年了, 所以先想用今次機會確定是否有可能全職, 唔得就認命了
      年青就唔年青的了, 哈哈

      刪除
    2. 原來唐兄已準備充足!那祝唐兄大展鴻圖,一本萬利!

      刪除
  5. 10年加3-4倍絶不過份(一定要跳槽)
    // 好認同-我係startup做 20k(完全諗唔到老闆完全無諗過加我薪),一跳已經40k
    如果無任何負擔,年輕創業個opportunity cost 低的,一試無妨

    回覆刪除
    回覆
    1. 投資者兄, 其實我opportunity cost 都唔細, 始終唔係18 22時。不過對比年輕人好處係資產累積左咁多年, 可以有啲後盾而已。

      認同跳糟好緊要, 公司無長遠發展, why not

      刪除
    2. 真係唔好同公司講感情,無啦啦就可以炒咗你。
      我嘅睇法係如果後生唔搏,老左個成本太高唔敢搏,我有幾個哥哥大我10幾年都係唔夠膽創業

      刪除